dilluns, 23 de novembre del 2009

Una evidència, una realitat

El Ministeri d’industria, Comerç i Turisme acaba de fer públic l’Informe 2009 sobre la Industria de Continguts digitals, amb unes conclusions realment aclaparadores:
1) Un 70,3 per cent de la població espanyola ja consumeix algun tipus de continguts digitals, amb un augment del 5,9 per cent en relació al 2008.
2) Els lectors de premsa on-line augmenten un 24 per cent en relació al 2008 i ja representen 6,4 milions de lectors, xifra que significa un 47,5 per cent dels lectors totals de premsa.


3) La publicitat en el món digital experimenta un increment del 26,5 per cent i, en alguns països com Anglaterra ja supera la inversió publicitària de la televisió.
Altra de les realitats que posa de manifest aquest estudi és què cada vegada més els usuaris actuen de font d’informació directa i de mitjà de comunicació utilitzant plataformes com Twitter o faceboock.
Amb aquest mapa general les diferents organitzacions, publiques i privades haurien de començar a assumir que ja no es pot viure d’esquenes a una realitat que avui ja és una evidència. Tot es qüestió de temps.