dijous, 4 de febrer del 2010

Toyota, un exemple de gestió de crisi

No és habitual en el nostre país però, tampoc a Europa, ni, sovint als Estats Units, què una organització s'anticipi a una situació de crisi, prengui la iniciativa i reconegui errors en els seus productes, donant alhora la solució. Això és el que ha fet el fabricant de cotxes Toyota què només als Estats Units revisarà 5,1 milions de vehicles per un defecte en el pedal de l'accelerador, i que a Europa ja ha demanat a tots els clients que condueixen els seus cotxes, què també passin la corresponent revisió.

Es tracta d'una decisió valenta què sense cap mena de dubte aportarà credibilitat a la marca Toyota, reforçant així les percepcions positives sobre els seus productes. El cas de Toyota no és un cas aïllat donat que fa molts anys que els fabricant d'automòbils varen entendre que era millor reconèixer mancances i problemes en algun model què deixar córrer el comentari popular en contra. El que passa és que uns ho fan de manera directa, com en el seu moment Mercedes, i d'altres fins i tot ho expliquen de manera tant recargolada que costa de saber si accepten un problema tècnic o l'amaguen.

Aquesta vegada Toyota ha dut a terme una gestió impecable de la situació i, tant és així, que un alt representant del govern nord-americà ha hagut de fer marxa enrere en les seves declaracions en les quals recomanava no conduir vehicles d'aquesta marca. Molts altres haurien de prendre exemple.